+420 499 949 500

Komu Vaše organizace poskytuje služby?

Cílovou skupinou jsou senioři, kteří se nachází v nepříznivé sociální situaci, kterou nejsou schopni řešit sami, za pomoci rodiny, ani za pomoci jiných veřejně dostupných služeb, potřebují každodenní pomoc a podporu, bez které by bylo ohroženo jejich zdraví nebo život.

Komu Vaše zařízení službu neposkytuje?

Občanům,

  • kteří nedosáhli věku 62 let,
  • jejichž situace nevyžaduje pravidelnou pomoc a jsou schopni vzhledem ke svému zdravotnímu stavu a soběstačnosti žít ve svém přirozeném prostředí s využitím ambulantních či terénních služeb,
  • jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,
  • kteří nejsou schopni pobytu v zařízeních sociálních služeb z důvodu akutní infekční nemoci,
  • jejichž zdravotní stav vyžaduje individuální nepřetržitý dohled.

Jaké je u Vás ubytování a vybavení pokojů?

Ubytování je v jedno, dvou a třílůžkových pokojích. Podrobnější popis jednotlivých pokojů včetně vybavení na obou pracovištích (R. Frimla a Dělnická) je uveden v záložce o nás.

Mohu si pokoj vybavit vlastním nábytkem?

Bohužel vybavení pokoje vlastním nábytkem není možné. Lze jej pouze doplnit drobnými osobními předměty v přiměřeném množství.

Jaké je u Vás stravování?

Stravování je zajištěno z vlastního stravovacího provozu. Poskytujeme jídlo 4x denně.

Jak je to s úklidem?

Úklid v pokoji uživatele provádí uklízečka. Prostory, kde jsou uloženy osobní věci (skříně, stolky, apod.), si uklízíte sami. V případech, kdy nebudete schopni sami uklidit nebo udržet pořádek v osobních věcech z důvodu zhoršení zdravotního stavu, napomáhá těmto úkonům personál za Vaší přítomnosti.

Jak je to s praním prádla?

Praní, žehlení a oprava osobního prádla je zajištěna v naší prádelně. Stejně tak praní lůžkovin a ostatního textilního vybavení pokoje (záclony, závěsy, ubrusy, přehozy, apod.).

Mohu si vzít do zařízení televizi, rádio?

Ano, ale musíte počítat s tím, že koncesionářské poplatky, opravy a pravidelné elektro-revize přijímače si hradíte sami. Vždy je nutná domluva se spolubydlícím. Zde je vhodné opatřit si k televizi sluchátka.

Za co a kolik budu celkově platit?

V domově pro seniory hradíte ubytování, stravování a péči. Celková částka za ubytování se liší podle počtu lůžek na jednotlivých pokojích. V ceně je zahrnutý i úklid a praní prádla. Celková částka za stravování je za celodenní stravování, které se skládá ze 4 denních jídel. Aktuální cenu stanovuje ceník služeb, který je schvalován zřizovatelem. Péči hradíte ve výši, která odpovídá Vámi přiznanému příspěvku na péči.

Jak to bude s důchodem?

Po nástupu do domova máte možnost přijímat důchod od České správy sociálního zabezpečení třemi způsoby:

  1. Zasíláním hromadným poukazem na účet Domova, kdy důchod Vám vyplatí sociální pracovnice domova vždy 15 den v měsíci.
  2. Zasíláním na Váš účet u peněžního ústavu.
  3. Příjem důchodu prostřednictvím České pošty a osobní převzetí od doručovatelky. Toto je možné pouze po přijetí a na nezbytně nutno dobu, než se domluví jiný způsob doručení důchodu.

Jakým způsobem můžu platit za poskytované služby?

Úhradu za ubytování a stravování máte možnost hradit třemi způsoby:

  1. Platba měsíčně hotově do pokladny domova.
  2. Platba měsíčně převodem z Vašeho účtu.
  3. Stanovenou výši úhrady srazíme s Vaším souhlasem z důchodu, který byl do zařízení vyplacen hromadným poukazem.

Pokud budu pobývat mimo Domov, vrátí se mi nějaké peníze?

V případě, že dodržíte stanovené podmínky, bude Vám vrácena poměrná částka za stravování a příspěvek na péči. Výši vrácené částky stanoví vnitřní předpis, se kterým budete před přijetím seznámeni.

Pokud budu v nemocnici, vrátí se mi nějaké peníze?

V případě, že dodržíte stanovené podmínky, bude Vám vrácena poměrná částka za stravování. Výše vrácené částky stanoví vnitřní předpis, se kterým budete před přijetím seznámeni.

Co si s sebou mohu vzít a co si mám před umístěním připravit?

S sebou si můžete vzít drobné věci jako obrázky, fotky, lampičku, rádio, televizi, květiny, polštářek, oblíbenou deku nebo oblíbený šálek na kávu. Bohužel si s sebou nemůžete vzít nábytek nebo domácí zvíře. Před přijetím obdržíte doporučený seznam věcí.

Kdy mě může navštěvovat rodina a přátelé?

Rodina i přátelé Vás mohou navštívit kdykoliv během dne, pokud respektují běžný chod Domova. To znamená, že se nehodí, aby chodili brzy ráno, kdy jsou na pokojích vykonávány ranní toalety, nebo v době podávání stravy, či pozdě večer.

Mohu trávit víkend, případně delší čas u rodiny?

Ano, v každém případě. Náš domov se uživatele nesnaží v ničem omezovat, ale naopak maximálně podporovat ve styku s rodinou. Je třeba si však uvědomit, že pokud by celkový počet dnů strávený mimo zařízení překročil za rok 90 kalendářních dnů, bude to důvod k přezkoumání potřebnosti pobytové služby.

Dochází a ordinuje v zařízení lékař?

Ano, ordinační hodiny jsou na obou pracovištích 1x týdně.

Dochází do vašeho zařízení kadeřnice a pedikérka?

Ano, dochází nejméně jedenkrát měsíčně, jak na pracoviště R. Frimla, tak na pracoviště Dělnická. Předem se můžete objednávat prostřednictvím pověřeného pracovníka.

Jaké další služby poskytujete?

Zajištění nákupů, léčiv a zdravotních pomůcek, případně doprovody.

Pokud budu chtít u Vás ukončit pobyt a odejít, je to problém?

Problém to není. Smlouvu o poskytnutí služby sociální péče je možné ukončit podáním výpovědi se lhůtou jeden měsíc, nebo ukončit smlouvu dohodou.

Kontakty

Domov pro seniory Trutnov
R. Frimla 936, 541 01 Trutnov
IČ: 70153906

+420 499 949 500
reditel@domovtrutnov.cz

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.